Etham - Better Now (Acoustic) 中文歌詞




Etham - Better Now

It's been a few days
已經過了幾天
Nothing's the same, you're a stranger
所有事情都變了, 你也變成了陌生人
But in my heart
但在我心底裡
I know that there's no one that could know you better
我很清楚沒有別人比我更了解你
Maybe you're right, but I need time
或許你是對的吧, 但我真的需求時間
To write this chapter on my own
獨自寫下我人生新的一頁

So many fights, so many nights I couldn't hold my anger
有過太多的爭吵, 在太多的夜裡我都無法按捺我的怒氣
I'd sleep in my car and wonder if I get to see you later
我總是躲在自己的車裡睡再期待什麼時候可以再見到你
I'm done with the lies, done with the trying
我受夠了那些謊言, 亦受夠了無止境的嘗試
So I guess you're not my problem now
所以我想現在你已經不再是我的煩惱了

'Cause I just want to hold you close
因為我只想把你牢牢抱緊
But I just went and let you go
但最後我只能離開放你自由
Mistakes are irreversible
犯過的錯已無法彌補
So I think this might be better now
既然如此 我想或許這樣才是對大家都更好

I don't want to drink tonight
其實今夜我並不想要喝酒
But I need something to disguise
但我需要借些什麼來掩飾自己自己的情緒
This pain that sits beneath my eyes
努力把傷痛壓在眼皮下
And in my mind
但仍是充斥著我的腦海
I think this might be better now, better now, I'm better now
我想或許這樣才是對大家都更好, 更加好, 我也變得更好了

Ohhhh no no

I wish you had faith
我曾希望你還留有信念
But I was faced with an ultimatum
但我面對的是最後通牒
You knew I had dreams
你知道我曾有過很多憧憬
So who were you to tell me to forget them
為何你要像變了個人一樣的叫我把它們都忘掉

And now it all seems
到現在一切看來
Your world is crashing down
你的世界已經天崩地裂
You're blaming me for all that's been done
而你選擇把一切的過錯都推到我身上

'Cause I just want to hold you close
因為我只想把你牢牢抱緊
But I just went and let you go
但最後我只能離開放你自由
Mistakes are irreversible
犯過的錯已無法彌補
So I think this might be better now
既然如此 我想或許這樣才是對大家都更好
I don't want to drink tonight
其實今夜我並不想要喝酒
But I need something to disguise
但我需要借些什麼來掩飾自己自己的情緒
This pain that sits beneath my eyes
努力把傷痛壓在眼皮下
And in my mind
但仍是充斥著我的腦海
I think this might be better now, better now, I'm better now
我想或許這樣才是對大家都更好, 更加好, 我也變得更好了

So I guess you were a liar
我想你是個騙子吧
You said you want it all, want it all
你說過想要擁有我們的一切
But you didn't have that fire for us
但你根本沒有想要維繫我們關係的熱情

And when the truth comes I'm a danger
而當真相來襲的時候我成了危險人物
And I won't hold you back, hold you back
我也不會再在你身後支持著你, 守候著你
Now we've lost what still remains of our trust
現在的我們連基本的信任都沒有了

'Cause I just want to hold you close
因為我只想把你牢牢抱緊
But I just went and let you go
但最後我只能離開放你自由
Mistakes are irreversible
犯過的錯已無法彌補
So I think this might be better now
既然如此 我想或許這樣才是對大家都更好
I don't want to drink tonight
其實今夜我並不想要喝酒
But I need something to disguise
但我需要借些什麼來掩飾自己自己的情緒
This pain that sits beneath my eyes
努力把傷痛壓在眼皮下
And in my mind
但仍是充斥著我的腦海
I think this might be better now, better now, I'm better now
我想或許這樣才是對大家都更好, 更加好, 我也變得更好了

Ohhh no

'Cause I just want to hold you close
因為我只想把你牢牢抱緊
But I just went and let you go
但最後我只能離開放你自由
Mistakes are irreversible
犯過的錯已無法彌補
So I think this might be better now
既然如此 我想或許這樣才是對大家都更好吧



有時候連抱歉也不要說出口才是最好的吧
就讓一切煙消雲散

留言

熱門文章